وزیر در حال پیگیری فوق العاده شغلی خاص برای معلمان دوره ابتدایی است.
وزیر در حال پیگیری فوق العاده شغلی خاص برای معلمان دوره ابتدایی است.
محمد دیمه ور در گفت و گوی اختصاصی با پانا، درباره اشکال آزمون های 3 نوبته (آذر- اسفند- خرداد ) گفت:
ارزشیابی کیفی توصیفی به معنای نفی کامل ارزشیابی کتبی و نمره نیست بلکه امتحان نیز بخشی از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی محسوب می شود.
وی افزود: یکی از شیوه های سنجش، نمره های مستمر است یعنی در این ارزشیابی کیفی توصیفی یکی از شیوه ها این است که معلم از دانش آموز آزمون گرفته و نمره آن به عنوان مستمر محسوب می شود. یکی از مشکلات این است که ابعاد این موضوع شناخته نشده و ارزشیابی توصیفی پوشه کار را برای همه تداعی می کند.
به گفته دیمه ور آزمون های مستمر بخشی از ارزشیابی توصیفی است.
چه تفاوتی بین دبیران دوره ابتدایی که 25 ساعت در طول هفته موظف به تدریس هستند با سایر دبیران مقاطع دیگر است؟
وی به ایراد دوم همکاران در این موضوع اشاره کرد و افزود: یک همکار در دوره متوسطه 24 برنامه درسی را می تواند در 3 روز یا 4 روز ببندد در حالی که معلم ابتدایی حتما باید 5 روز را کار کند. بنابراین این بازه زمانی که برای معلمان ابتدایی طولانی تر است باید برایش تدبیر شود. باید همت و تلاش معلمان ابتدایی را که اساس آموزش هستند با افزایش انگیزه شغلی بالا ببریم.
دیمه ور ادامه داد: الویت نخست وزیر دوره ابتدایی است و با جدیت در حال پیگیری بوده تا فوق العاده شغلی خاص را برای معلمان دوره ابتدایی درنظر بگیرند تا جبرای بخشی از زحماتشان شده باشد.
برنامه معاونت آموزش ابتدایی برای روز بانشاط و بدون کیف چیست؟
وی خاطرنشان کرد: این مساله یک طرح و یک پیشنهاد در حال بررسی است که روز 5شنبه الزاما می تواند نباشد و ما در مدارس مختلف با توجه به برنامه درسی معلمان، دانش آموزان از فضای عمومی مدرسه با دید فعالیت های غنی سازی و لذت بخش و نشاط آفرین استفاده کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم